Antologien

Denne antologi er et resultat af et toårigt udviklingsprojekt om Flipped Learning baseret på et samarbejde mellem IT-Center Fyn og Region Syddanmark. I 20 artikler inviterer en række engagerede undervisere læseren ind i klasseværelset og deler deres Flipped Learning baserede undervisningsforløb samt deres refleksioner over elevernes læring.

 

Artiklerne anlægger forskellige perspektiver på Flipped Learning erfaringerne, så både almendidaktiske, fagspecifikke, teknologiske, teoretiske og organisatoriske vinkler bliver udforsket. Antologien viser, hvordan man med Flipped Learning kan tilrettelægge og gennemføre en undervisning, der opfordrer og inviterer eleverne til selvstændigt arbejde og dialog med det faglige indhold.

 

Ud fra en pragmatisk tilgang giver bogen konkret inspiration til alle – både lærere og ledere i hele undervisningssektoren - med interesse for udvikling af en undervisning med inddragelse af læringsteknologi. Alle kan flippe!

Materialer til antologien

Antologien kan læses online.

 

I antologien henvises til videoer, som er produceret af en række forfattere.

 

Videoerne vises her på siden.

Kapitel 3: Overvejelser og erfaringer med in-class flips

af Bo Vagner Hansen og Olav Lyndrup

 

 

 

 

Kapitel 7: En revitalisering af differentieringsbegrebet

af Anne Mette Lundstrøm

 

Kapitel 10: Mere plads til eleverne

af Mette Brusgaard

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kapitel 12: Tættere på eleverne

af Jacob Munter

 

Matematik hjemmeside

Matematik hjemmeside

 

Kapitel 14: Video i laboratoriet – en opskrift

af Peter Olsen

 

Kapitel 14

Eksempel på dataopsamling

 

Kapitel 18: Teknik til didaktik – kom godt fra start

af Per Nordby Jensen og Helle Dahl Rasmussen

 

 

 

 

 

 

 

Kapitel 19: EDpuzzle – Elevaktiverende videoer

af Thor Langgård og Martin Kragh Rasmussen

 

 

 

 

Eksempler på videoer:

 

 

 

 

 

EDpuzzle-vejledninger:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yderligere video-vejledning: